PLANIFICARE – EVALUARE SEMESTRIALA SEM. I


EVALUARE SEMESTRIALA
PLANIFICARE DETALIATA PENTRU SAPTAMANA 25.01 – 29. 01. 2010
ED. POPA CRINA ELENA

LUNI, 25. 01. 2010

RUTINE SI TRANZITII: se face prezenta, se completeaza cartonasele cu prezenta la calendarul naturii, dupa care se discuta in ce zi suntem si se completeaza calendarul cu ziua, data si fenomenul meteo specific zilei. Se discuta apoi despre ceea ce s-a sarbatorit Duminica, 24 ianuarie si se danseaza “ Hora Unirii ”, preluata de pe youtube. Are si versurile, nu doar linia melodica .

Dupa ce copiii au dansat Hora Unirii, trec apoi la colorarea unei fise in care sunt desenate siluete ce formeaza o hora si pe care ei trebuie sa le completeze si coloreze.

Dupa ce au terminat de colorat fisele, acestea vor fi expuse la panou si se va face o evaluare verbala a acestora. Se va urmari daca au amplasat corect elementele fizionomiei si varietatea culorilor folosite. ( unii copii, la varsta aceasta, au inca tendinta de a folosi aceiasi culoare )
Se intra apoi in sala de grupa si se deruleaza jocul cu text si cant “ Bate vantul frunzele “. Dupa ce se realizeaza aceasta tranzitie, copiii se impart in doua grupe si se pregatesc pentru desfasurarea activitatilor de ALA

1. BIBLIOTECA: “ CITIM IMAGINI DESIRE TOAMNA SI IARNA “
2. ARTA: “ DESENE LIBERE DIN CELE DOUA ANOTIMPURI “

La biblioteca vor avea imagini specifice celor doua anotimpuri din seturile speciale de la TEHNOART. Se va urmari identificarea de catre copii a fenomenelor specifice anotimpurilor prin analogie, ce activitati desfasoara oamenii toamna si iarna, ce freucte si legume culegem, ce sarbatorim iarna. Toate acestea au rolul de a pregati activitatea de evaluare.
La arta, copiii au libertatea de a desena secvente sau elemente specifice toamnei: un mar, o para, un morcov, un brad , un glob etc.
Dupa terminarea fiselor si a activitatilor ALA, se realizeaza un moment de destindere in care copiii imita jocurile de iarna: datul cu schiurile, bataia cu bulgari, patinajul, construirea unui om de zapada, toate acestea realizandu-se prin exercitii de gimnastica.
Copiii care au nevoie la toaleta vor merge si apoi se organizeaza spatiul grupei pentru evaluare.

ADE. CUNOASTEREA MEDIULUI – EVALUARE SUMATIVA
La activitatea de cunoastere a mediului se va aplica o fisa de evaluare specifica, realizata foarte usor datorita reactualizarii cunostintelor din momentul ALA.
Dupa terminarea evaluarii, acestea au fost expuse la panou si s-a trecut apoi la cealalta activitate

ADE. EDUCATIE MUZICALA – EVALUARE SUMATIVA – “ MUZICANTII “
Evaluarea se va realiza sub forma unui concurs, in care copiii vor trebui sa interpreteze cantece invatate pana acum. Pentru inceput, se fac cateva exercitii de respiratie si de imitatie, pentru a incalzi vocea. Evaluarea se desfasoara astfel: copiilor li se vor arata o imagine specifica unui cantec invatat ( din setul de la tehnoart) iar ei vor trebui sa recunoasca din ce cantec face parte, iar apoi unul din ei sau chiar toti sa-l interpreteze. S-au folosit imagini pentru cantecelele despre: GRADINITA, FAMILIA, BROSCUTELE, SANIUTA, TOAMNA.
PENTRU ALTE CANTECELE AM FOLOSIT SI FILMULETE DE PE YOUTUBE

Iar in finalul activitatii, toata lumea a dansat DANSUL PINGUINULUI.

FISA PENTRU ACTIVITATEA DE EVALUARE O GASITI AICI:

http://www.educatoarea.ro/index.php?menu_item=Resurse&record_id=146

FISA CU SILUETELE PENTRU HORA UNIRII O GASITI AICI:

http://www.educatoarea.ro/index.php?menu_item=Resurse&record_id=166

MARTI, 26 .01. 2010

RUTINE SI TRANZITII: se face prezenta, salutul si se completeaza calendarul naturii. Copiii sunt apoi intrebati ce personaje de poveste ar dori sa fie daca ar fi posibil si de ce. Se trece apoi la

ALA

  1. JOC DE MASA : PUZZLE-URI DIN POVESTI
  2. CONSTRUCTII: CASTELUL PRINTESEI

Dupa ALA se desfasoara jocuri distractive pentru destindere si tranzitie: “ De-a Scufita Rosie”, “ De-a Capra”, “ De-a lupul” etc.

Astfel se face introducerea catre ADE. EDUCAREA LIMBAJULUI – EVALUARE SUMATIVA

Se prezinta copiilor doua tablouri din doua povesti invatate: SCUFITA ROSIE SI CAPRA CU TREI IEZI. Se dau jetoane cu mai multe personaje din povesti si ei trebuie sa aleaga personajele potrivite povestii si sa le plaseze pe tabloul potrivit. Se discuta pe scurt despre fiecare poveste, despre personajele bune si rele, ce au gresit fiecare, se enunta invatamintele. Se trece apoi la rezolvarea fiselor, prezentate la galeria foto. Dupa rezolvarea fiselor aplicative, acestea sunt expuse la panou. Copiii care au nevoie la toaleta vor merge si se pregateste spatiul clasei pentru OPTIONAL – DANS.

ADE. EDUCATIE PLASTICA – COVORAS IN CULORILE TOAMNEI

Dupa ce se termina ora de dans, copiii isi organizeaza spatiul pentru ora de pictura. Se impart colile, paharele, acuarelele, servetelele, li se imparte apa. Vor avea de pictat intr-un spatiu dat ( dreptunghi = covoras ) liber, pete de culoare in culorile toamnei. Se reamintesc culorile specifice toamnei, se face demonstrarea modului de lucru de catre mine , se realizeaza exercitiii de incalzire a mainilor si copiii trec apoi la realizarea lucrarii. Copiii au libertatea de a realiza covorul fie prin dungi sau pete dispuse sub forma unor patrate si nu doar a unor cerculete. De asemenea, se precizeaza ca ester posibil ca la um moment dat, culorile sa fuzioneze, ceea ce va spori farmecul lucrarii. Dupa ce au terminat lucrul, copiii strang accesoriile si le aseaza la locul lor dupa care, se face TURUL GALERIEI si se apreciaza pozitiv toate lucrarile realizate de ei.

Copiii vor merge la toaleta si se spala pe maini si se pregatesc pentru masa de pranz si apoi somnul de dupa –amiaza.

MIERCURI, 27.01.2019

Se face prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata, unde se discuta despre bogatiile aduse de zana toamna, in imagini specifice, dupa care se intoneaza cantecul A,A, A, ACUM E TOAMNA , DA!

Se trece astfel la

ALA 1. STIINTA: FORMEAZA MULTIMI DUPA CUM SPUN EU(au avut jetoane cu fructe si legume si au format multimi dupa: culoare, marime, zemoase, tari, dupa locul unde cresc pamant/sub pamant si la final le-au impartit in fructe si legume )

2.ARTA: DESEN LIBER – FRUCTE SI LEGUME “ (majoritatea au desenat mere , rosii, morcovi )

Dupa terminarea activitatilor de la ALA, copiii au mers la toaleta daca au avut nevoie, dupa care ne-am destins cu un moment in care am spus ghicitori despre fructe si legume.

Se trece apoi la ADE. DOMENIUL STIINTE – ACTIVITATE MATEMATICA – EVALUARE SUMATIVA.

Inainte de inceperea evaluarii se lucreaza la panoul mare cu toti copiii, cateva exercitii de comparare a multimilor, formandu-se multimi cu tot atatea, mai multe si mai putine elemente. In timp ce se strangeau diverse multimi, acestea erau puse in cosulet, sau langa, in fata, sub cosulet, recapitulandu-se astfel si pozitiile spatiale. Se trece apoi la rezolvarea fisei de evaluare.

Dupa rezolvarea fisei de lucru, se pune aceasta la panou, copiii aranjeaza penarele su apoi au libertatea de a desfasura jocuri libere timp de 20 de minute pana la masa de pranz .

JOI, 28.01.2010

Ziua incepe cu prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata unde se discuta despre drepturile si obligatiile din gradinita, cum trebuie sa ne comportam, personalul din gradinita.

Se trece apoi la desfasurarea activitatilor de la ALA

  1. BIBLIOTECA: GRAFISME (PUNCTUL LINIA ORIZONTALA SI LINIA VERTICALA )
  2. JOC DE MASA: COMPLETEAZA TABLOURILE ANOTIMPURILOR

Dupa ce copiii termina de lucrat pe sectoare, se pun fisele la panou si se discuta daca au realizat corect tablourile anotimpurilor si de ce. Se merge la toaleta, cei care au nevoie si se desfasoara un scurt moment de relaxare – TRANZITII.: JOCURI DISTRACTIVE LA ALEGEREA COPIILOR.

Se trece apoi la desfasurarea activitatii obligatorii: ADE. ED. CIVICA – EVALUARE SEMESTRIALA – CE STIU DESPRE MINE

Se intuiesc doua planse cu imagini ale corpului omenesc, se enumera acestea, se precizeaza simturile, daca pot exista handicapuri, care ester rolul fiecarui simt si a partilor componenete ale corpului, ce culori pot avea ochii si parul, dupa care se trece la realizarea unei fise aplicative , preluata din vol.4 din FISE PENTRU APLICAREA METODEI PROIECTELOR DE LA ARAMIS, in care se cere sa traseze atatea linii cati ochi au, cate urechi, cate guri si nasuri au, sa coloreze cercuri in culorile pe care le pot avea ochii. Dupa realizarea fiselor, acestea se expun la panou, iar copiii au voie sa se joace in finalul zilei la jocuri pe care si le doresc ei. Si-au ales cu totii puzzle-uri.

La ora 11.50, se strang toate materialele , se aranjeaza centrele de interes si se pregatesc pentru masa de pranz.

Vineri, 29.01.2010

RUTINE SI TRANZITII: prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata ( se discuta despre activitatea din intreaga saptamana si despre faptul ca a avut rolul de e evalua si masura tot ceea ce au invatat ei la gradinita pana in acest moment) . Dupa discutii, copiii joaca: DESCHIDE URECHEA BINE! SI DRAG MI-E JOCUL ROMANESC ! – HORA

ALA 1. ARTA: PICTURA IN TEHNICA STROPIRII : “ UMBRELUTE IN PLOAIE “

2.CONSTRUCTII: “SANIUTE “ ( DIN CUTII DE MEDICAMENTE )

Dupa terminarea activitatilor de la ALA, picturile sunt expuse la panou, saniutele completeaza macheta schiorilor, se recita poezia OMUL DE ZAPADA, se face curatenie la locul de lucru.

ADE. EDUCATIE FIZICA

In cadrul activitatii de educatie fizica, se vor repeta toate tipurile de mers si alegare invatate, se va realiza formatia de gimnastica si se vor executa diferite exercitii pentru partile componente ale corpului:

Cap – privim cerul si pamantul

Maini – avioane

Trunchi – pendulul

Picioare – sari minge, minge stai

Dupa realizareacomplexului de exercitii, se va desfqasura o stafeta aplicativa: rostogolirea unei mingi pana la un cos, aruncarea ei in cos, tararea pe maini si genunchi pe sub o masuta, saritura peste un scaunel, ocolirea unui obstacol , intoarcerea in alergare la cos, se ia mingea din cos si cu ea in mana se alearga la colegul urmator, caruia I se preda stafeta. Activitatea se incheie cu exercitii linistitoare:NE PLIMBAM PRIN ZAPADA.

Dupa activitatea de educatie fizica, copiii aleg daca sa vizionam un diafilm sau sa vada un desen animat la dvd, pana la masa de pranz.

1 Comment »

  1. [...] PLANIFICARE – EVALUARE SEMESTRIALA SEM. I [...]


RSS Feed for this entry

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 34 other followers

%d bloggers like this: