PLANIFICARE – VITAMINELE, RADACINA VIETII


TEMA: CAND, CUM SI DE CE SE-NTAMPLA ?
SUBTEMA: “ VITAMINELE, RADACINA VIETII “
GRUPA PREGATITOARE “ C ‘
GRADINITA CU PP NR. 13 FOCSANI, VRANCEA
ED. POPA CRINA ELENA

PENTRU IMAGINI DIN ACTIVITATI, URMARITI-NE PE SITE-URILE:
http://piticiivoinicii.blogspot.com/
https://elicri1.wordpress.com/ CAT SI PE DIDACTIC SI EDUCATOAREA.RO, UNDE VOM REVENI CU DETALII

MODELELE SI FISELE DE LUCRU LE GASITI PE EDUCATOAREA.RO, SECTIUNEA RESURSE, PLANIFICARI CALENDARISTICE

PLANIFICARE DETALIATA PE ZILE

LUNI, 31 . 10. 2011

RUTINE : salutul, prezenta, calendarul naturii
INTALNIREA DE DIMINEATA : “ Mere, pere în panere – vitamin şi putere“
RUTINE : micul dejun
ALA : 1. BIBLIOTECA “ Selectam imagini cu fructe şi legume “
2. ARTA: “ Coloram legume şi fructe vesele“
3. STIINTA : Cercetam, comparam, cantarim “
TRANZITII: JOCURI DE MISCARE SI DISTRACTIVE jocul “ Marul buclucas “ ( se poate juca ca şi jocul CALD RECE , unde se ascunde un mar şi copiii il cauta )

ADE
1. CUNOASTEREA MEDIULUI : METODA LOTUS “ PE TARAMUL NUTRITIEI “
Se va realiza o discutie pe baza piramidei alimentelor invatate anul trecut, şi apoi, prim metoda lotus, vom realiza clasificarea alimentelor prin lipire dupa reguli: pe coli verzi alimentele indicate pentru sanatate, pe coli rosii cele mai putin sanatoase, gen fast-food. La final se rezolva o fisa de lucru.

2. ABILITATI PRACTICE : “ COLAJ – PORUMBUL“
Vom realiza un colaj, porumbul, utilizand sabloane şi hartie creponata mototolita.

OPTIONAL : DANS MODERN
RUTINE : Igiena, masa de pranz, somnul de dupa-amiaza

MARTI, 01.11.2011

RUTINE : salutul, prezenta, calendarul naturii
INTALNIREA DE DIMINEATA : “Nu sunt ca Ciripel cel lacom“
RUTINE : micul dejun
ALA : 1. CONSTRUCTII : TANGRAM
2.JOC DE ROL : “ De-a nutritionistul “ ( cu fructele si legumele aduse de copii)
3. ARTA : “ In tara nutritiei “ – desen

TRANZITII: JOCURI DE MISCARE SI DISTRACTIVE : “Sari şi atinge fructele”“

1. DOMENIUL LIMBA ŞI COMUNICARE
EDUCAREA LIMBAJULUI : MEMORIZARE : “ Sanatate de la toate” de A. Ciobanu

De la mere
Iau putere.
De la cele
Căpşunele
Se fac dulci
Buzele mele.

De la miezul
De harbuz –
Iau avânt
Şi cresc în sus,
C-un zemos-
Mă fac frumos,
Ei, dar poama,
Îmi dau seama-
Ea e dulce
Cum e mama!

Mâncăm fructe
Şi legume-
Nu-i nimic mai bun
Pe lume!
O ştiu bine
Că au multe vitamine,
Vitaminele, măi frate,
Ne dau multă
Sănătate!

2. EDUCATIE PLASTICA – PICTURA PRIN STAMPILARE: “ Legume şi fructe” “
Legumele si fructele aduse de copii, vor fi apoi taiate in doua si apoi pictate pe interior, dupa care se aplica stampile pe colile de desen.
OPTIONAL : LIMBA ENGLEZA
RUTINE : Igiena, masa de pranz, somnul de dupa-amiaza

MIERCURI, 02.11.2011

RUTINE : salutul, prezenta, calendarul naturii
INTALNIREA DE DIMINEATA : “ Toamna, tu ne aduci…“ ( fiecare copil va avea in mana un fruct si apoi o legume de toamna si vor sta intr-un cerc. La comanda: vreau miste pere sau mere,etc. vin in centru, toti copiii cu fructul respectiv. Jocul se repeta si pentru legumele aduse de copii)
RUTINE : micul dejun
ALA : 1. JOC DE MASA : Sortam fructe si legume
2. BIBLIOTECA : Exercitii grafice

TRANZITII: JOCURI DE MISCARE SI DISTRACTIVE : “ Scaunele muzicale “

ADE
1. MATEMATICA : EXERCITII CU MATERIAL INDIVIDUAL – “ Spune eu unde sunt” – pozitii spatiale
Voi aseza in diverse pozitii si rapoarte spatiale fructe si legume si acelasi lucru il vor face apoi si copiii, dupa indicatii date. La final se rzolva o fisa aplicativa.

2. EDUCATIE MUZICALA : Repetam cantecele de toamna invatate si vom face auditii si vizionari de clipuri despre toamna pe muzica clasica.

OPTIONAL : DANS MODERN
RUTINE : Igiena, masa de pranz, somnul de dupa-amiaza

JOI, 03.11.2011

RUTINE : salutul, prezenta, calendarul naturii
INTALNIREA DE DIMINEATA : “ OBICEIURI SANATOASE “
RUTINE : micul dejun
ALA : 1. ARTA :” IDENTIFICA TOATE FRUNZELE SI COLOREAZA-LE” ( se vor utiliza culori diferite,culorile toamnei, pentru fiecare frunza pentru a putea fi mai usor identificate)

2.CONSTRUCTII : “ FRUCTE DIN FORME GEOMETRICE “( jumatati si intreg , cantar electronic, coala de hartie, tabel, creion )

3. JOC DE MASA: “ Ne confectionam Frunze pentru suflat” ( frunzele le imprimati pe coli colorate in culorile toamnei, o coala pentru fiecare copil. Acestia le vor decupa si codita va fi fixata intr-un pai, nu foarte adanc, astfel incat sa poata fi suflate pe la capatul celalalt.)

TRANZITII: JOCURI DE MISCARE SI DISTRACTIVE “ Ce fac eu ?“ – imitatie obiceiuri sanatoase

ADE
1. EDUCAREA LIMBAJULUI : JOC DIDACTIC: “ Cu ce sunet incepe cuvantul? “ ( sunetul o)

2. EDUCATIE FIZICA: “ SUFLAM FRUNZE LA TINTA”
– Alinierea, salutul
– Tipuri de mers: piticul, uriasul, pe varfuri, pe calcaie , etc
– Tipuri de alergare : usoara, cu pas saltat, cu pas lateral adaugat etc
– Tipuri de exercitii pentru diverse segmente ale corpului :
Cap –culcam capul pe umarul drept / stang
Maini – forfecuta in fata, morisca inainte si inapoi
Trunchi – cercul
Picioare – x si o

Se va trece apoi la suflarea frunzelor la o tinta fixate pe perete sau un cos drept tinta. Suflatul se va realiza de la o anumita distanta pentru a face actiunea mai dificila dar si mai distractiva. Activitatea se incheie cu exercitii linistitoare: NE PLIMBAM PRIN PARC.

ALA 3. JOCURI DE MISCARE IN AER LIBER joc sportiv “cursa fructelor “
RUTINE : Igiena, masa de pranz, somnul de dupa-amiaza

VINERI, 08.10.2010

RUTINE : salutul, prezenta, calendarul naturii
INTALNIREA DE DIMINEATA : “ Ce ne-a povestit toamna ?”
RUTINE : micul dejun
ALA : 1. STIINTA: “ COLOREAZA CONFORM LEGENDEI “
2. JOC DE CREATIE : “ LA PIATA ! “

TRANZITII: JOCURI DE MISCARE SI DISTRACTIVE : joc distractiv “ FRUCTUL / LEGUMA CALATOR/ CALATOARE “

ADE
1. ACTIVITATE MATEMATICA : JOC LOGIC: “Eu unde trebuie sa fiu? “ ( pozitii spatiale )

2. EDUCATIE CIVICA : LECTURA DUPA IMAGINI “ POVESTEA TOAMNEI “
Prima pagina este coperta. Fetita sau baiat, depinde cine face coperta. Pe coala alba din mainile fetitei, vor fi scrisi de doamna educatoare titlul si copiii participant la crearea cartii. Api, in interior, fiecare pagina are povestea ei. Cum vine toamna, ce se intampla, ce legume si fructe culegem, ce facem la camp, si se incheie cu festivalul recoltei. Pe fiecare pagina se vor alcatui propozitii, se vor desparti cuvintele in silabe, se vor identifica sunetele. Lectura este libera pentru imaginatia fiecaruia.la final, fiecare copil coloreaza imaginea sa de pe fisa.

Clasa va fi formata din grupe de cate 5 copii.
RUTINE : Igiena, masa de pranz, somnul de dupa-amiaza

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: