PLANIFICARE – PASARI DOMESTICE


TEMA : AU FOST, SUNT SI VOR FI PE PAMANT

SUBTEMA : PASARILE DOMESTICE

EDUCATOARE: POPA CRINA ELENA

GRUPA MIJLOCIE “ C “

GRADINITA CU PP NR.13 FOCSANI

IMAGINI GASITI PE BLOGURILE GRUPEI :

www.elicri1.wordpress.com

www.piticiivoinicii.blogspot.com si pe site-ul

www.educatoarea.ro ( la galerii foto )

PLANIFICARE SAPTAMANALA

( detaliata pe zile )

LUNI, 22.02.2010

Ora: 8.00 – 9.00

ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ CE SE AUDE ?” ( este luata din cartea „ Ziua buna se cunoaste de la intalnirea de dimineata” de la ed. TEHNOART ). Se imita glasurile diverselor pasari domestice, iar copiii trebuie sa recunoasca despre ce pasare este vorba. De asemenea se spun ghicitori despre pasari domestice.

Ora: 9.00 – 9.30

ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)

“ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )

Ora: 9.30 – 10.15

ALA 1. BIBLIOTECA: MEMORIZARE: „GLASUL PASARILOR” DE CORNELIA MARTA

„ Cotcodaceste gaina

s-o auda gospodina: cotcodac, cotcodac !

iar cocosul pintenat

striga de sus de pe gard: cucurigu! Cucurigu!

Merge rata catre lac,

Macaind: mac! Mac!

Iara gasca dupa ea,

Striga-ntruna : ga, ga ga! ‚

2. ARTA – GRAFISME: „ OUALE GAINUSEI „ SI „ GRAUNTE PENTRU PASARI”

( copii vor avea xeroxate doua imagini pe care vor trebui sa le completeze cu graunte mici pe una din ele si pe alta cu ouale gainusei )

ADP – TRANZITIE : JOC MUZICAL: “ TARANUL E PE CAMP “

Ora: 10.15 – 10.30- Copiii fac o scurta pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la panou si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoie.

Ora: 10.30 – 11.10

ADE – DOMENIUL STIINTA – CUNOASTEREA MEDIULUI

OBSERVARE : “FERMA DE PASARI“

Observarea se face pe baza unor planse model specifice din seturi de la tehnoart, in care copiii au doua planse model cu familii de pasari domestice. Observarea a avut in vedere urmatoarele idei :

- Cum se numesc toate pasarile care traiesc la ferma sau in gospodarie

- Cu ce se hranesc ele

- Cu ce au corpul acoperit

- Ce culori au penele

- Care sunt partile componente ale corpului lor

- Cate picioare au fata de animale

- Prin ce se deosebesc de animale ( aripi si fac oua )

- Cum se inmultesc

- Cum se numesc locuintele pasarilor : cotet

- Ce folosim de la pasarile domestice

- Care pasari domestice zboara si care nu

- Caror pasari domestice le place apa si ce adaptare au

Se trece apoi la rezolvarea fisei de lucru din caietul special de la ed. Caba.

Ora : 10.10 – 11.20

Se pun fisele la panou, se fac aprecieri asupra activitatii desfasurate, se canta cantecelul „ VULPEA SI GASCA „. Copiii care au nevoie la toaleta vor merge dupa care se va organiza spatiul clasei pentru desfasurarea urmatoarei activitati.

Ora: 11.20 – 11.50

ADE – DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV

EDUCATIE MUZICALA: PREDARE: „ PUISORUL CAFENIU „

JOC MUZICAL: „TARANUL E PE CAMP”

Cantecul a fost preluat de pe youtube,

prezentat copiilor si apoi am aplicat pe versuri cateva miscari sugerate de text. La incepu copii stau pe vine cu mainile cuprinzand genunchii, asemenea unui ou, apoi la versul: „ se ridica in picioare” ne ridicam cu totii si imitam puisori in mers, pe strofa a doua cantam in timp ce tuguiem buzele ca si cum am ciuguli si aplecam putin capul in fata iar pe strofa a treia ne scuturam cate o aripioara, dam din aripioare ca niste puisori , totul in timp ce mergem prin clasa ca si cum am fi pasarile prin curte.

PUISORUL CAFENIU

1. A iesit din nou la soare 2. Sta gaina la-ndoial 3. numai cel de la sfarsit

Cel din urma puisor ca din sapte puisori a iesit cam ponosit

Se ridica in picioare bulgarasi ca de beteala si se-ntreaba speriata

Si-o porneste binisor sase-s galbeni galbiori nu cumva-i de ciocolata?

TIP, TIP, TIP, TIP, TIP … tip, tip, tip….. TIP, TIP, TIP…..

Ora: 11.50 – 12.30

ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)

“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

MARTI, 9.02.2010

Ora: 8.00 – 9.00

ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata : „ MERGI LA FAMILIA TA” ( copiii au ecusoane in piept cu fiecare pasare de curte: cocos, gaina, pui, curca, curcan, pui, rata, ratoi, bobocel, gasca, gascan, bobocei si la comanda „ MERGI LA FAMILIA TA” , fiecare copil imita sunetele scoase de pasarea respectiva si se unesc in familii. Apoi, la comanda” CIUGULITI”, copiii imita ciugulitul si plimbarea pasarilor prin curte . jocul se repeta de cate ori doresc copiii. La final se canta „ PUISORUL CAFENIU” si se repeta poezia ” GLASUL PASARILOR”. )

Ora: 9.00 – 9.30

ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)

“ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )

Ora: 9.30 – 10.00

ALA 1. JOC DE ROL : “ DE-A FERMIERUL“

2. CONSTRUCTII : “ COTETE PENTRU PASARI “

ADP – TRANZITIE : JOC DISTRACTIV: „ TARANUL E PE CAMP „

Ora: 10.00 – 10. 05 – Copiii fac o scurta pauza, timp in care se vor merge la toaleta cei care au nevoie.

Ora: 10.05 – 10.30

ADE – DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE

LECTURA EDUCATOAREI: „ PUNGUTA CU DOI BANI ” DE ION CREANGA

S-au urmarit etapele specifice povestii, s-au repetat pe scurt etapele desfasurarii actiunii din poveste, s-au numit personajele, care sunt cel negative si cel pozitivo, daca e bine ce a facut mosul apoi baba si mai ales boierul. Povestea a fost citita concomitent dupa cartea de povesti in timp ce afisam imagini din poveste Apoi au rezolvato fisa de lucru in care au avut de desenat 2 galbeni 9 buline ) pe punguta cocosului si apoi de colorat personajele povestii. Dupa terminarea activitatii, fisele au fost puse la panou .

Ora : 10.30 – 11.00

OPTIONAL – DANS

Ora: 11.00 – 11.15

Copiii care au nevoie se duc la toaleta, se racoresc si se amenajeaza spatiul clasei pentru urmatoarea activitate.

Ora: 11.15– 11.45

DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV

DACTILO-PICTURA: „ COCOSELUL FERMECAT”

Copiii au avut imprimat pe coli albe cocosul din povestea pe care am invatat-o astazi si pe care au trebuit sa-l picteze utilizant tehnica dactilo-picturii in culorile naturale. Pentru inceput se impart acuarele, coli, apa, demonstrez eu modul de lucru, numind culorile folosite, se fac exercitii pentru incalzirea muschilor mainii, si in final copiii trec la realizarea lucrarii. Modelul realizat de mine va fi afisat la loc vizibil. Dupa terminarea lucrarilor,se arunca apa, se spala cescutele, se aseaza acuarelele la locul lor in cutie, se sterg mesele, se afiseaza si se apreciaza pozitiv lucrarile dupa care copiii se spala pe maini si se pregatesc pentru masa de pranz.

Ora 11.50 – 12.00

ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)

“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

MIERCURI, 24.02.2010

Ora: 8.00 – 9.00

ADP – RUTINE: prezenta, salutul, calendarul naturii, intalnirea de dimineata : „ PASARILE – PRIETENELE COPIILOR”

Ora: 9.00 – 9.30

ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)

“ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )

Ora: 10.00 – 10.30

ALA 1. BIBLIOTECA: „ CARTICICA – FERMA DE PASARI” ( COLORARE SI ASAMBLARE )

2. JOC DE MASA : „ GASESTE-LE FAMILIA , HRANA SI LOCUINTA !” ( jetoane de la tehnoart )

ADP – TRANZITIE : JOC distractiv: „ RATELE SI VANATORII „

Ora: 10.30 – 10.40- Copiii fac o scurta pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la panou si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoie.

Ora: 10.40 – 11.15

ADE –1. DOMENIUL STIINTA – ACTIVITATE MATEMATICA

EXERCITII CU MATERIAL INDIVIDUAL: „ FORMEAZA MULTIMI CUM ITI SPUN” ( mic, mijlociu si mic )

Copiii au lucrat la panoul mare si individual cu materiala marunt si au format siruri de pasari domestice dupa criteriul marimii prin ordonearea a trei marimi : mare, mijlociu si mic si in ordinea inversa a marimii. De asemenea li s-a cerut apoi sa se stranga multimile dupa criteriul doar al marimii: toate pasarile mari, apoi cele mici si la final cele mijlocii.

Dupa ce am terminat de lucrat cu materialul din cosulete, au rezolvat fisa de lucru conceputa de mine , pe care o gasiti aici:

http://www.educatoarea.ro/index.php?menu_item=Resurse&record_id=248

Ora : 11.15 – 11.30 Copiii fac pauza, timp in care se afiseaza lucrarile la panou si se fac aprecieri asupra activitatilor desfasurate. Apoi vor merge la toaleta cei care au nevoie

Ora: 11.30 – 12.00

Copiii au voie sa joace la alegere diverse jocuri si activitati. Cu unii se repeta poezia invatata, se canta cantecelul „ puisorul cafeniu”, altii vor sa joace „ mergi la familia ta ! „ etc. Dupa care se pregatesc pentru masa de pranz.

Ora: 12.00 – 12.30

ADP – RUTINE –“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

JOI, 25.02.2010

Ora: 8.00 – 9.00

ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ cu ratustele si gasculitele la plimbare” . ( se desfasoara jocul muzical „ RATUSTELE MELE” imitandu-se miscarile sugerate de text si se precizeaza cateva detalii despre pasarile domestice carora le place apa si adaptarile corpului lor picioasrele terminate cu labute imitand lopetele si prezenta grasimii ca la toate pasarile, strat protector impotriva udarii cu apa)

Ora: 9.00 – 9.30

ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)

“ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )

Ora: 9.30 – 10.30

ALA

1. JOC DE ROL: „ DE-A VETERINARII ”

2. STIINTA : „ DE CE CRESTEM PASARI DOMESTICE ? ”

Ora: 10.30 – 10.45 – Copiii merg la toaleta .

Ora : 10.45 – 11.00 ADP – TRANZITIE : JOCURI MUZICALE SI DISTRACTIVE: „ RATELE SI VANATORII”, „ VULPEA SI GASTELE”

Ora: 11.00 – 11.40

ADE – DOMENIUL OM SI SOCIETATE

ABILITATI PRACTICE: LIPIRE – „TUSCA RATUSCA”

Ora: 11.40 – 11.50

Se afiseaza lucrarile la panou, se aranjeaza centrele de interes, se pun la loc toate accesoriile.

Ora: 11.50 – 12.30

ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)

“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

VINERI, 26 .02.2010

Ora: 8.00 – 9.00

ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ Ce pasare domestica va place cel mai mult si de ce ”.

Ora: 9.00 – 9.30

ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)

“ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )

Ora: 9.30 – 10.10

ALA 1. BIBLIOTECA: „ CITIM IN ATLASE SI ENCICLOPEDII DESPRE PASARI DOMESTICE”

2. ARTA: „ UNESTE PUNCTELE SI COLOREAZA PASARILE DOMESTICE”

ADP – TRANZITIE : JOC MUZICAL: “ TARANUL E PE CAMP“

Ora: 10.00 – 10.15- Se duc la toaleta cei care au nevoie

Ora: 10.15 – 10.45

ADE – DOMENIUL PSIHO – MOTRIC

EDUCATIE FIZICA: MERS IN ECHILIBRU PE O LINIE TRASATA PE PODEA CU TRANSPORT DE GREUTATI

JOC DISTRACTIV: „ CURSA PUISORILOR „

Se face alinierea dupa inaltime. In coloana cate unul se realizeaza diferite tipuri de mers si alergare. Se formeaza coloana de gimnastica cate 2 si se executa diferite tipuri de exercitii pentru segmentele corpului:

BRATE SCURTE, BRATE LUNGI: mainile la piept si timpii 1-2 la piept, 3-4 extensie

PLICI, PLICI : bataie din palme cu mainile intinse in fata la timpii 1-2, in spate 3-4

ATINGEM CERUL , ATINGEM PAMANTUL: 1-2 mainile intinse in sus, 3-4 aplecare in fata cu varfurile degetelor atingem podeaua fara a indoi genunchii

PISICA SE JOACA CU GHEMUL: sezut, cu genunchii la piept , copiii formeaza un ghem. La comanda PISICA SE JOACA! Copiii se balanseaza pe spate cu viteza, pentru a reveni usor la pozitia sezut de dinainte.

FACEM GHEMUL, DESFACEM GHEMUL: pozitia sezut, cu bratele si picioarele intinse drept in fata. La comanda FACEM GHEMUL! , copiii strang picioarele cu bratele la piept, la comanda DESFACEM GHEMUL! Copiii revin la pozitia initiala.

Se trece apoi la predarea mersului in echilibru pe o linie tresata pe podea cu transportul in fiecare mana a cate un bidon de 5 litri de apa GOL RAMAS DUPA CONSUMAREA APEI IN CLASA, si se desfasoara „ CURSA PUISORILOR” copiii vor alerga usor pe linia trasata pe podea cu bidoanele goale in maini..

La final se desfasoara jocul linistitor” ne plimbam prin padure”.

Ora : 10.45 – 11.00

Copiii care au nevoie la toaleta vor merge dupa care se va organiza spatiul clasei pentru desfasurarea urmatoarei activitati.

Ora: 11.00 – 11.30

Deoarece mai este timp suficient, vom viziona diafilmul” PUNGUTA CU DOI BANI”. Copiii asteapta mereu cu nerabdare un diafilm, deoarece este ceva nou si inedit pentru ei. Isi aranjeaza scaunele in semicerc si trag draperiile, timp in care eu montez filmul in aparat. Diafilmul a fost o repovestire de fapt a ceea ce noi am invatat saptamana aceasta la educarea limbajului.

Ora: 11.30 – 11.50

Copiii se joaca la alegere cu o jucarie preferata sau un joc.

Ora: 11.50 – 12.30

ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)

“ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 33 other followers

%d bloggers like this: