PLANIFICARE TEMA STRADA MEA/ CARTIERUL MEU


TEMA : CINE SUNT/ SUNTEM ?

SUBTEMA : STRADA/CARTIERUL   MEA/MEU

PERIOADA : 19. 10.- 23.10. 2009

 EDUCATOARE: POPA CRINA ELENA

GRADINITA CU PP NR.13 FOCSANI

GRUPA MIJLOCIE C – “ FLUTURASII “

 PLANIFICAREA ACTIVITATILOR DIN SAPTAMANA 

 

LUNI, 19. 10. 2009

 Ora: 8.00 – 9.00

  ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ Tu stii unde locuiesti ?”

 Ora: 9.00 – 9.30

ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)

                           “ Singurel me ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala ) 

Ora: 9.30 – 10.00

ALA   1. BIBLIOTECA: “ Discutam pe imagini in contrast     SAT/ORAS ”

          2. CONSTRUCTII: “ Zgarie- nori” ( cuburi )

 ADP – TRANZITIE : JOC DE MISCARE: “ Mergi cum bat ! “

Ora: 10.00 – 10.15- copiii merg la toaleta ori servesc apa daca le este sete.

Ora: 10.15 – 10.45

ADE – DOMENIUL STIINTA

           OBSERVARE IN AER LIBER: “ Cartierul din jurul gradinitei “ 

Ora : 10.45 – 11.00

La revenirea in clasa copiii vor primi ca sarcina sa deseneze pe coli albe strada, asa cum au vazut-o ei la plimbare.

Dupa rezolvarea cerintei, copiii care au nevoie la toaleta vor merge dupa care se va organiza spatiul clasei pentru desfasurarea activitatii de pictura.

 Ora: 11.00 – 11.30

ADE – DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV

                PICTURA: “ Casute colorate “

 Dupa o scurta introducere, legata de observarea in aer liber si cateva exercitii ale musculaturii mainilor, se va trece la anuntarea temei activitatii, demonstrarea modului de lucru , se fac precizari legate de spalarea cu atentie a pensulei dupa fiecare culoare, sa utilizam mai multa culoare si mai putina apa, sa lucram cu atentie, sa folosim o  paleta mai larga de culori( deoarece unii copii au tendinta la grupa mijlocie sa utilizeze cu preponderenta 1-2 culori). Se trece apoi la desfasurarea activitatii. Dupa ce au terminat de pictat, copiii arunca apa murdara , fac ordine la masa si se discuta apoi modul cum au realizat sarcina. La final se realizeaza o expozitie la panou. Mentionez ca prescolarii aveau deja imprimata pe foaia de desen imaginea pe care trebuiau sa o picteze. Imaginea a fost luata de pe internet si reprezenta doua casute vesele pe o strada.

Ora: 11.30 – 11.50

Copiii desfasoara o activitate la alegerea lor: coloreaza in carti de colorat ori completeaza un puzzle la alegere.

 Ora: 11.50 – 12.30

ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)

                             “ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

 Ora 12.30 – 15.30

ADP – RUTINE – “ Sunt copil mare” ( deprinderi de autonomie- se imbraca se dezbraca singur )

                             “ Vise placute” ( somnul de dupa-amiaza )

 

MARTI, 20. 10. 2009

 Ora: 8.00 – 9.00

  ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ Drumul de acasa la gradinita. ” Intalnirea se face pe baza unei fise de pe cd-ul revistei LUMINITA ( fisa nr.4 ), unde trebuiau sa bifeze daca vin pe jos sau cu un mijloc de transport si cum e corect sa mergi pe strada.

 Ora: 9.00 – 9.30

ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)

                           “ Singurel me ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )

Ora: 9.30 – 10.00

ALA   1. ARTA: “ Blocuri din cartier” ( modelaj )

          2. STIINTA: “ Grupeaza piesele cum iti spun ” ( mari/mici ) 

ADP – TRANZITIE : JOC DISTRACTIV: “ Deschide urechea bine ! “

 Ora: 10.00 – 10.15- copiii merg la toaleta ori servesc apa daca le este sete.

 Ora: 10.15 – 10.45

ADE – DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE

           LECTURA EDUCATOAREI: “ Scufita Rosie “

 Lectura se desfasoara pe baza imaginilor povestii, se povesteste cu intonatie, cu schimbarea vocii dupa personaje, se desprind ideile principale, se face diferenta intre personajele bune si rele, se subliniaza invatatura textului, iar la final, sub forma unui joc, copiii vor fi rugati sa aiba rolul de judecatori si sa judece faptele  personajelor din poveste : cine a gresit, cine nu, ce trebuia sa faca fiecare.

In incheierea activitatii copiii vor avea de rezolvat o fisa aplicativa povestii din caietul de fise interdisciplinare de la Diana pentru 4-5 ani, unde vor trebui sa uneasca personajul cu obiectul specific si sa colorize scufita fetitei utilizand culoarea corecta.

 Ora : 10.45 – 11.00

Se desfasoara jocul linistitor: “ Ne plimbam prin padure “

Copiii care au nevoie la toaleta vor merge dupa care se va organiza spatial clasei pentru desfasurarea optionalului.

 Ora: 11.00 – 11.30

Optional : Dans

Optionalul se desfasoara cu doamna profesoara de dans.

 Ora: 11.30 – 11.50

Copiii desfasoara o activitate la alegerea lor: coloreaza in carti de colorat ori completeaza un puzzle la alegere.

 Ora: 11.50 – 12.30

ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)

                             “ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

 Ora 12.30 – 15.30

ADP – RUTINE – “ Sunt copil mare” ( deprinderi de autonomie- se imbraca se dezbraca singur )

                             “ Vise placute” ( somnul de dupa-amiaza ) 

MIERCURI, 21. 10.2009

 Ora: 8.00 – 9.00

  ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii ,  intalnirea de dimineata “ Ce mi-a povestit o vrabiuta.” ( comportamentul copiilor pe strada )

Ora: 9.00 – 9.30

ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)

                           “ Singurel me ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )

 Ora: 9.30 – 10.00

ALA   1. BIBLIOTECA: “ Gaseste si coloreaza cel mai scurt drum al Scufitei Rosii catre casa bunicutei” ( labirint )

          2. JOC DE MASA: a.“ Puzzle-uri din povestea SCUFITA ROSIE”

                                       b. Puzzle-uri “ Formeaza casuta din bucatele “

 ADP – TRANZITIE : JOC DISTRACTIV: “ Semaforul  “

( Copiii stau fata in fata pe doua randuri paralele . Educatoarea  este semaforul, cu 2 placute in mana: rosie si verde. Un alt copil este politistul. Cand se ridica placuta rosie , trebuie sa stea, cand e verde trebuie sa treaca. Jocul se complica prin ridicarea succesiva a aceleiasi culori, pentru a urmari daca prescolarii sunt atenti. Cine greseste, plateste amenda: o pedeapsa hazlie data de copilul politist. Jocul se poate desfasura de mai multe ori, cu schimbarea rolurilor intre copii. )

 Ora: 10.00 – 10.15- copiii merg la toaleta ori servesc apa daca le este sete.

 Ora: 10.15 – 10.45

 ADE  – DOMENIUL PSIHO – MOTRIC

EDUCATIA FIZICA

Tipuri de mers si alergare, formatie de gimnastica cate 2, executarea diferitelor exercitii pentru toate segmentele corpului, stafeta aplicativa: “ Cursa printre blocuri”

 Ora : 10.45 – 11.00

TRANZITIE –JOC LINISTITOR “ Ne plimbam prin cartier” Copiii care au nevoie la toaleta vor merge.

 Ora: 11.00 – 11.30

ADE – DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV

EDUCATIE MUZICALA: PREDARE: “ Frumoasa e strada noastra”

 Ora: 11.30 – 11.50

Copiii desfasoara o activitate la alegerea lor: coloreaza in carti de colorat ori completeaza un puzzle la alegere ori se joaca cu o jucarie preferata.

 Ora: 11.50 – 12.30

ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)

                             “ Pofta buna !” ( masa de pranz)

 Ora 12.30 – 15.30

ADP – RUTINE – “ Sunt copil mare” ( deprinderi de autonomie- se imbraca se dezbraca singur )

                             “ Somn usor! ” ( somnul de dupa-amiaza ) 

JOI, 22.10.2009

 Ora: 8.00 – 9.00

  ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii,  intalnirea de dimineata “ Ce alte cladiri mai sunt pe strada ta sau in cartierul tau ?”

 Ora: 9.00 – 9.30

ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)

                           “ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )

 Ora: 9.30 – 10.00

ALA   1. JOC DE ROL: “De-a circulatia ”

          2. CONSTRUCTII: “ Casute din bete de chibrit  ”

 ADP – TRANZITIE : “ SA CANTAM, SA DANSAM, SA RECITAM”

 Ora: 10.00 – 10.15- copiii merg la toaleta ori servesc apa daca le este sete.

Ora: 10.15 – 10.45

ADE – DOMENIUL OM SI SOCIETATE

         CONVORBIRE: “ Ce poti sa-mi spui despre vecinii tai?”

 Ora : 10.45 – 11.00

Se pregateste spatiul clasei pentru vizionarea unui diafilm.

 Ora: 11.00 – 11.30

ACTIVITATE RECREATIVA

Vizionarea diafilmului : “ Scufita Rosie “

 Ora: 11.30 – 11.50

Copiii desfasoara la alegere, un joc distractiv invatat anterior.

 Ora: 11.50 – 12.30

ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)

                             “ Aici e locul meu” ( masa de pranz)

 Ora 12.30 – 15.30

ADP – RUTINE – “ Sunt copil mare” ( deprinderi de autonomie- se imbraca se dezbraca singur )

                             “ In lumea viselor” ( somnul de dupa-amiaza )

VINERI, 23.10.2009

 Am postat pe didactic separat, proiectul de activitate integrate pentru ziua d evineri, deoarece este ziua cu IC 1 , pentru inscrierea la gradul didactic II.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: