PLANIFICARE : 1 DECEMBRIE, ROMANIA LA MULTI ANI !


TEMA : CINE SUNT/ SUNTEM ?

SUBTEMA : ROMANIA, LA MULTI ANI !

PERIOADA : 30. 11.- 04 .12. 2009                  

EDUCATOARE: POPA CRINA ELENA

GRADINITA CU PP NR.13 FOCSANI             

GRUPA MIJLOCIE C – “ FLUTURASII “

 

 

PLANIFICAREA ACTIVITATILOR DIN SAPTAMANA 

LUNI, 30. 11. 2009

 CONCEDIU FARA PLATA

 

 

MARTI,  01. 12. 2009

ZIUA ROMANIEI

 

 MIERCURI, 2. 12. 2009

 Ora: 8.00 – 9.00

  ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ Cum se numeste tara noastra ?” Discutia porneste de la harta fizica a ROMANIEI si se discuta ce reprezinta imaginea, ce semnifica petele de culoare de pe harta, se localizeaza orasul FOCSANI si BUCURESTI, capitala tarii.

 Ora: 9.00 – 9.30

ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)

 “ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )

Ora: 9.30 – 10.00

 ALA   1. BIBLIOTECA: “ CITIM IN ATLASE GEOGRAFICE SI ENCICLOPEDII DESPRE TARA NOASTRA”

          2. ARTA : “ BLAZONUL TARII “ ( pe conturul tarii se lipesc in interior imagini din tara noastra )

        3. JOC DE MASA ; “ puzzle – TARA MEA “ ( harta Romaniei imprimata si taiata )

       4. STIINTA : “ Mai multe nationalitati traiesc pe teritoriul tarii noastre “ ( un indemn la toleranta )

 ADP – TRANZITIE

 JOC DISTRACTIV : “ Tara, tara vrem ostasi ! “

 Ora: 10.00 – 10.15- copiii merg la toaleta ori servesc apa daca le este sete.

 Ora: 10.15 – 10.45

ADE – DOMENIUL STIINTA

           CONVORBIRE: “Vreau sa invat despre tara mea !  “

– Cum se numeste tara noastra ?

– Cum ne numim noi ?

– Cum se numeste orasul nostru ?

– Ce limba vorbim noi ?

– Ce sunt formele de relief ?

– Ce forme de relief intalnim in tara noastra ?

– Ce culori se folosesc pentru reprezentarea lor pe harta ?

– Cu ce seamana conturul tarii noastre? ( cu un buchet de flori sau cu un pestisor )

 Activitatea se incheie cu desenarea tarii in contur si reprezentarea formelor de relief prin culori specifice.

Ora : 10.45 – 11.00

        Copiii care au nevoie la toaleta vor merge dupa care se va organiza spatiul clasei pentru desfasurarea activitatii de pictura.

 Ora: 11.00 – 11.30

ADE – DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV

                PICTURA: “ ACEASTA ESTE TARA MEA“

 In conturul tarii, copii vor si picta apoi utilizand culorile specifice, formele de relief.

 Ora: 11.30 – 11.50

Copiii fac ordine pe mese, se strang materialele de lucru, timp in care lucrarile se usuca si apoi, utilizand TURUL GALERIEI, copiii apreciaza munca colegilor lor, dupa care se pun la panou lucrarile realizate de ei .

 

Ora: 11.50 – 12.30

ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)

                             “ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

 Ora 12.30 – 15.30

ADP – RUTINE – “ Sunt copil mare” ( deprinderi de autonomie- se imbraca se dezbraca singur )

                             “ Vise placute” ( somnul de dupa-amiaza )

 

 JOI, 3. 12. 2009

 Ora: 8.00 – 9.00

   ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii, intalnirea de dimineata “ STEAGUL TARII NOASTRE ”  Se porneste de la expunerea steagului si se discuta despre culorile acestuia si semnificatia lor ( ROSU – sangele ostasilor care au murit in razboaie si lupte pentru libertatea tarii noastre, GALBEN – bogatia campiilor noastre, graul, si ALBASTRUL – seninul cerului in vreme de pace si armonie)  , de faptul ca fiecare tara are un simbol in lume dupa care este recunoscuta ( steagul ) si ca trebuie sa fim mandri de culorile frumoase si pline de semnificatii ale drapelului nostru .

 Ora: 9.00 – 9.30

ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)

                           “ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )

Ora: 9.30 – 10.00

 ALA   1. ARTA: “ GHIRLANDE TRICOLORE”

          2. CONSTRUCTII: “ TRICOLORUL “ ( lipire pe paie de baut suc )

          3. STIINTA: “ Grupeaza piesele cum iti spun ” (patrate rosii, galbene, albastre astfel incat sa formeze tricolorul din forme geometrice)

         4. BIBLIOTECA:  “ LEGENDA TRICOLORULUI “ ( lectura educatoarei )

 

ADP – TRANZITIE

 JOC SPORTIV: “ Cursa steguletelor ! “

 Ora: 10.00 – 10.15- copiii merg la toaleta ori servesc apa daca le este sete.

 Ora: 10.15 – 10.45

ADE – DOMENIUL STIINTA

           PREDARA – INVATARE: “Numarul si cifra 1 “

 

 Ora : 10.45 – 11.00

 Ora: 11.00 – 11.30

DOMENIUL ESTETIC SI CREATIV

PREDARE – INVATARE: “ Desteapta-te romane ! “ ( primele 2 strofe )

JOC MUZICAL : “ Sa dansam Hora Unirii “

 Ora: 11.30 – 11.50

Copiii desfasoara o activitate la alegerea lor: coloreaza in carti de colorat ori completeaza un puzzle la alegere.

Ora: 11.50 – 12.30

ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)

                             “ Poftiti la masa , dragi copii” ( masa de pranz)

 Ora 12.30 – 15.30

ADP – RUTINE – “ Sunt copil mare” ( deprinderi de autonomie- se imbraca se dezbraca singur )

                             “ Vise placute” ( somnul de dupa-amiaza )

 

VINERI, 4. 12 .2009

 Ora: 8.00 – 9.00

  ADP – RUTINE: primirea copiilor, salutul, prezenta, calendarul naturii ,  intalnirea de dimineata “ Ce este acesta?” ( un costum popular si alte obiecte populare )   Punctul de pornire este afisarea unui costum popular din zona Vrancei si li se explica copiilor faptul ca demult, oamenii se imbracau cu aceste haine in mod curent iar in ziua de azi sunt zone unde oamenii inca se imbraca zilnic in costum popular sau la zile de sarbatoare: nunta, inmormantare, Craciun, Pasti, Duminica la biserica. Se precizeaza apoi ca aceste costume populare sunt diferite dupa mai multe criterii: barbati/femei, tineri/batrani, casatoriti/necasatoriti, vaduvi sau nu. Se numesc partile componenete ale unui costum popular:

– camasa, catrinta sau fota, brau, opinci si pe cap marama, pentru fete ( femei ), iar pe vreme rece, ilic sau haine groasa de dimie.

–  camasa, itari, brau, opinci, caciula, iar in vreme rece, pieptar, cojoc sau haina groasa, pentru barbati.

 Ora: 9.00 – 9.30

ADP – RUTINE: “ Micul dejun “ ( deprinderi de autoservire)

                           “ Singurel ma ingrijesc “ ( deprinderi de igiena personala )

 Ora: 9.30 – 10.00

ALA    1. BIBLIOTECA: GRAFISME ( din fisele de lucru postate voi alege una cu costumul popular, pe care copii sa o decoreze cu diferite modele )

        2. ARTA: “ DECORAM LINGURI DE LEMN “ ( pe linguri de lemn cumparate de parinti, copiii vor desena diferite modele utilizand cariocile .)

        3. CONSTRUCTII: MODELAJ “ Farfurii si linguri de lut “

 Ora: 10.00 – 10.15- copiii merg la toaleta ori servesc apa daca le este sete.

 Ora: 10.15 – 10.45

 ADE  – DOMENIUL LIMBA SI COMUNICARE

MEMORIZARE – “ PORTUL ROMANESC “

 Ora : 10.45 – 11.15

TRANZITIE – DANSAM “ HORA “, “ ALUNELU’“ ,

“ BRASOVEANCA”

Copiii care au nevoie la toaleta vor merge.

 Ora: 11.15 – 11.45

ADE – DOMENIUL OM SI SOCIETATE

ABILITATI PRACTICE : “ GHIRLANDA – HORA “

Se va plia in mai multe parti cate o coala mare de bloc pentru fiecare copil. Va fi apoi trasata o silueta si copiii vor decupa pe contur. Dupa ce decupeaza, desfac ghirlanda si coloreaza siluetele ; o fata , un baiat, pana cand termina. Ghirlandele fiecarui copil vor fi unite la maini, formand o hora imensa.

Ora: 11.45 – 12.30

ADP – RUTINE – “ Singurel ma ingrijesc” ( deprinderi de igiena personala)

                             “ Pofta buna !” ( masa de pranz)

 Ora 12.30 – 15.30

ADP – RUTINE – “ Sunt copil mare” ( deprinderi de autonomie- se imbraca se dezbraca singur )

                             “ Somn usor! ” ( somnul de dupa-amiaza )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un comentariu